人気ブログランキング | 話題のタグを見る
ASPアクセス解析
AX                
                            
<< きょうの創作料理 /   鶏ム... < > 世界中の銀行のトップが次々と辞... >>
                            
『伊前首相また起訴 捜査情報漏えい罪』/ ANSA通信・共同
メモ メモ



伊前首相また起訴 捜査情報漏えい罪
2012.2.8 00:35

 ANSA通信によると、
イタリア北部ミラノ地裁の予審判事は7日、
捜査上の秘密情報を漏えいした罪でベルルスコーニ前首相を起訴した。
前首相が被告となる刑事裁判は、未成年者買春事件など4件となった。
(共同)




ーーーーーーーーーーーーーーーーー




攻撃者はベルルスコーニ攻撃について謝罪します
(AP) December 15, 2009 4:31 PM


『伊前首相また起訴 捜査情報漏えい罪』/ ANSA通信・共同_b0003330_19295360.jpg

彼が精神病院へ移されるべきかどうか裁判官が考えたとともに、
イタリアの首相シルビオ・ベルルスコーニを攻撃した人は彼の
「表面的で、臆病で、抑制されない」攻撃について彼に謝罪しました。

Massimoタルターリア(精神的な問題の履歴のある42歳)は、
行為を残念に思ったと言って、
彼の弁護士によってベルルスコーニへの手紙を書いた、
と弁護士がコミュニケの中で言いました。

ミラノでサインに署名したとともに、
ベルルスコーニ(73)は日曜日に顔の中で打たれました。
タルターリアは、第1の壊れるベルルスコーニの
鼻および2本の歯にミラノのドゥオーモ大聖堂の小像を浴びせて、
彼の唇をカットしました。

彼は火曜日に刑務所で質問されていました。
彼の被告弁護人(Daniela Insalaco)は、彼女が、
タルターリアが精神病治療病棟に派遣される
べきかどうかに対する裁決を待っていると
ミラノのサンVittore刑務所の外側のリポーターに伝えました。

規定しているそれがいつ出されるだろうかは
明らかではありませんでした。
ベルルスコーニは、彼の病院ベッドからのメッセージの中で、
彼によい希望を送った人々すべてに感謝しました。

彼は、静かなままであるように支持者に要求しました。
「ラブは常に羨望と憎悪の支持を得ます」と彼が彼の
パーティーのウェブサイトにポストされたメッセージの中で言いました。

内務大臣ロバート・マロニは、
議会にベルルスコーニのアドレスの攻撃者に関する詳細を示しました。
彼は、攻撃が計画されたことを提案して、
タルターリアが唐辛子スプレーと十字架像を運んでいたと言いました。

医学の職員は、ベルルスコーニが少なくとも
水曜日まで入院し続けなければならず恐らくクリスマス・シーズンの
間じゅう住民運動をすべて取り消すべきである、と言いました。

火曜日にミラノのサンRaffaele病院によって出された医学の公報は、
ベルルスコーニがまだ苦しんでいるが、彼の状態が心配していなかった、
と言いました。

「彼はこの困難な瞬間を非常に乗り越えたい。
「私たちが彼を少しのんびりさせることができたならば
、私は幸福でしょう」とベルルスコーニのスポークスマン
Paolo Bonaiutiがテレビ・キャスターSkyTg24に伝えました。

その攻撃は、水曜日にローマのトルコの首相
レジェプ・タイップ・エルドアンとの会合を含む
ベルルスコーニの計画のうちのいくつかの
取り消しを既に強要しました。

ベルルスコーニのコペンハーゲンの
国連気候首脳会議での参加はさらにありそうもなく見えました。

ベルルスコーニの医者アルベルトZangrilloは、
首相がもっと上手に行っているが「悲しませられる」と
リポーターに伝えました。

その攻撃(それはイタリア人に衝撃を与えた)は
ますます緊張した政治的雰囲気の中に起こりました。
何か月も、ベルルスコーニは、彼が、
彼がセックス・スキャンダルおよび法的な問題をかわすとともに
彼を囲む「憎悪の風潮」と呼ぶものを非難しました。

ベルルスコーニの傷は公の同情を撹拌しました-そして悪意。
ベルルスコーニの攻撃者を賞賛するグループは、
攻撃の後のフェースブック上で急成長しました。
イタリア人から善意を得てください。

そうすれば、外国の職員は、
米国国務長官ヒラリー・ロダム・クリントンおよびフランスの
プレジデント・ニコラ・サルコジから含む攻撃の後に流れ込みました。

「この残忍で無意味な攻撃は私たちすべてに衝撃を与えました。
(EU、大統領、将来の)ヘルマン・ファンロンパイは、
「私は、彼にイタリアのリーダーシップへの速い回復および
迅速なリターンを祈ります」と火曜日に言いました。







Assailant Apologizes for Berlusconi Attack(AP)


The man who attacked Italian Premier Silvio Berlusconi apologized to him for his "superficial, cowardly and uncontrolled" attack as a judge considered whether he should be transferred to a psychiatric hospital.

Massimo Tartaglia, a 42-year-old with a history of psychological problems, wrote a letter to Berlusconi through his lawyers, saying he was sorry for his act, the lawyers said in a communique.

Berlusconi, 73, was struck in the face Sunday as he signed autographs in Milan. Tartaglia hurled a statuette of Milan's Duomo cathedral at the premier, breaking Berlusconi's nose and two teeth and cutting his lips. He was being questioned in jail Tuesday.

His defense lawyer, Daniela Insalaco, told reporters outside Milan's San Vittore prison that she was awaiting a ruling on whether Tartaglia should be sent to a psychiatric unit. It was not clear when that ruling would be issued.

Berlusconi, in a message from his hospital bed, thanked all those who had sent him good wishes. He urged his supporters to remain calm.

"Love always wins over envy and hatred," he said in the message posted on his party's Web site.

Interior Minister Roberto Maroni gave details about Berlusconi's attacker in an address to parliament. He said Tartaglia was carrying pepper spray and a crucifix, suggesting the attack was planned.

Medical officials said Berlusconi must remain hospitalized until at least Wednesday and probably should cancel all public activities throughout the Christmas season.

The medical bulletin issued Tuesday by the San Raffaele hospital in Milan said Berlusconi was still in pain but his condition was not worrying.

"He greatly wants to get over this difficult moment. I would be happy if we could slow him down a little," Berlusconi's spokesman Paolo Bonaiuti told TV broadcaster SkyTg24.

The attack has already forced the cancellation of some of Berlusconi's plans, including a meeting with Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan in Rome on Wednesday. Berlusconi's participation at a U.N. climate summit in Copenhagen also appeared unlikely.

Berlusconi's doctor Alberto Zangrillo told reporters the premier is doing better, but is "saddened."

The attack, which shocked Italians, came amid an increasingly tense political atmosphere. For months, Berlusconi has denounced what he calls a "climate of hatred" surrounding him as he fends off a sex scandal and legal troubles.

Berlusconi's injuries have stirred public sympathy - and spite. Groups praising Berlusconi's assailant mushroomed on Facebook in the aftermath of the attack.

Get-well wishes from Italians and foreign officials have poured in after the attack, including from U.S. Secretary of State Hillary Rodham Clinton and French President Nicolas Sarkozy.

"This brutal and pointless attack has shocked us all. I wish him a swift recovery and a rapid return to the leadership of Italy," EU president-to-be Herman Van Rompuy said Tuesday.





こちらはイタリアのTVの画像です
『伊前首相また起訴 捜査情報漏えい罪』/ ANSA通信・共同_b0003330_1942783.jpg










おまけ

『伊前首相また起訴 捜査情報漏えい罪』/ ANSA通信・共同_b0003330_19372729.jpg

by Tukasa-gumi | 2012-02-24 19:30 | 図書 | Comments(0)
Top↑
アクセス解析
<< きょうの創作料理 /   鶏ム... 世界中の銀行のトップが次々と辞... >>